W nowoczesnym świecie, jeżeli coś nie jest reklamowane, to nikt nie sięgnie po taki artykuł. Jak najbardziej są inne kosztowny wypromowania produktu, jak na przykład marketing szeptany albo wykorzystywanie zapachu. Mimo to reklama w telewizji, radiu czy internecie to sposób najbardziej powszechny i najskuteczniejszy. Każda osoba, która zakłada prywatną jednostkę gospodarczą, czy tez innego typu aktywność, całkowicie wie, iż musi się zareklamować. To charakterystyczny przymus. Profesjonaliści zajmujący się badaniami na rynku opinii publicznej, całkowicie wiedzą, iż reklama jest kołem napędowym biznesu. To od niej wszystko się zaczyna. Nim marka zasłuży sobie na porządne imię i renomę, ma obowiązek włożyć dużo czasu i pieniędzy we własną promocję. Dawniej było gruntownie inaczej. Marketingi traktowano bardziej jako przerywnik w obrazie, ciekawostkę. Dziś na ogół godzinny serial telewizyjny jest przerywany średnio cztery razy blokami reklam dziesięciominutowymi.
Są to suche fakty i obliczenia zaobserwowane na podstawie paru kanałów telewizji publicznej i komercyjnej. Nawet jeżeli będziemy się bronili z całych sił, to nie jesteśmy w stanie zaprogramować naszej idealnej podświadomości tak, żeby blokowała reklamy. Nawet komputer i przeglądarka internetowa ma z tym kłopot, a co dopiero tak skomplikowany ludzki mózg. Profesjonaliści produkujący spoty marketingowe całkowicie o tym wiedzą i właśnie wobec tego stosują przeróżne mechanizmy i dla robotników oferują odzież robocza. Jednym z nich jest zobowiązanie. Oznacza to mniej więcej, iż otrzymujemy do gazety jakiś gratisowy dodatek. W jaki sposób wiadomo nic na świecie nie ma za darmo, tak wobec tego najzwyczajniej w świecie płacimy wyższą cenę, lecz nie zwracamy na to uwagi i myślimy, iż to cena regularna.
Produkt który dostaliśmy rzekomo jest po to, abyśmy się z nim zapoznali. Mimo to ludzki mózg wytwarza tu mechanizm odbioru i łączenia, i zobowiązania. Rezultatem będzie albo zakup kolejnego numeru tej samej gazety, albo produktu, który był do niej załączony w odmianie miniatury, czy również próbki. Reklamy silnie wpływają na kobiety i dzieci. Mężczyźni są trochę bardziej odporni, choć fachowcy już nad tym pracują i to też ulegnie zmianie.
Reviews
There are no reviews yet.